Jego obsesją było stworzenie rzeźby z niespotykanym realizmem. Zaczynał w 1979 roku, jako twórca i animator lalek w telewizyjnym programie dla dzieci Shirl’s Neighbourhood, nadawanym w Australii. Jego kariera jako twórcy modeli zaczęła nabierać rozpędu, po premierze filmu Labyrinth i serialu telewizyjnym The Storyteller. Ron Mueck jest również rzeźbiarzem — twórcą pięciometrowej rzeźby Boy z 1999 roku, wystawionej z powodzeniem w Millenium Dome i na renomowanym Biennale Sztuki w Wenecji.
[Rzeźby i instalacje: Ron Mueck źródło: materiały prasowe]
Od tego czasu artysta bierze udział w w niezliczonym wystawach sztuki współczesnej na całym świecie. Jedna z największych wystaw retrospektywnych dzieł Rona Muecka, miała miejsce w National Gallery of Victoria w Australii w kwietniu 2010 roku. Czy hiperrealizm jako kierunek w sztuce ma przyszłość? Trudno o jednoznaczną odpowiedź, ponieważ nie jest to kierunek nowy — narodził się w 1965 roku w Stanach Zjednoczonych.
Jego założeniem jest nieprzekłamana gloryfikacja rzeczywistości. Hiperrealizm jest kontrpropozycją dla minimal artu, suprematyzmu i wszystkich kierunków w sztuce, które sprowadzają treść dzieła do absolutnego minimum, a od artysty nie wymagają praktycznie żadnych umiejętności technicznych. Jak jednak wszystkie prądy artystyczne, których istotą jest sprzeciw, hiperrealizm powoli się wypalił. Obecnie obrazy hiperrealistyczne wciąż pojawiają się sporadycznie w galeriach, zwykle jednak nie jako cel, lecz jako środek do realizacji innych koncepcji artystycznych.
Dla nadnaturalnie realistycznych rzeźb, los może być jednak łaskawy. Instalacje wielkoformatowe są jak dzieła współczesnej sztuki inżynieryjnej i bardzo efektownie prezentują się w przestrzeni publicznej. Dlatego Ron Mueck nigdy nie powinien cierpieć na brak klientów i zleceniodawców.
Ronald Ron Mueck (1958) — uznany australijski rzeźbiarz hiperrealista, pracujący głównie w Wielkiej Brytanii. Jest właścicielem studia w Londynie, zajmującego się produkcją makiet i modeli na potrzeby przemysłu filmowego.