Oto artysta, który urodził się z tabletem graficznym w ręku. Michał Lisowski to uznany ilustrator i twórca grafik koncepcyjnych. Pracował między innymi nad animacjami do gier Halo 4, Dead Island 2, Dying Light oraz przy filmie Sala samobójców.
[Foto: Michał Lisowski źródło: portfolio]
Jego specyficzne obrazy i wspaniałe postacie nie pozbawione szczypty humoru, budzą natychmiastowy podziw i zainteresowanie. Międzynarodowy sukces artystyczny Michała był tylko kwestią czasu. Obecnie należy do ścisłej czołówki polskich grafików koncepcyjnych i ilustratorów, a jego prace, powstałe przy użyciu najnowszych technologii, pojawiły się na wystawie w Sopockim Domu Aukcyjnym, która przeszła do historii jako pierwsza na świecie aukcja cyfrowych dzieł sztuki z możliwością płacenia cyfrową walutę Bitcoin. Oto człowiek, który wyznał, że pragnie potrząsnąć przemysłem rozrywkowym w Polsce.
Jako maluch zawsze miałem kredki. Smarowałem do bólu, rodzice wiedzieli co jest grane i zaopatrywali mnie w surowce, potem kółka plastyczne itp. W liceum pojawił się komputer, który na serio do grafiki zaczął mi służyć dopiero kiedy kupiłem tablet, czyli 2 lata temu…
Filmów kiedyś oglądałem więcej, a mówiąc o tym co wywarło na mnie największe wrażenie, jednym tchem wymieniam serię Alien, Kompanię Braci, Władcę pierścieni, Star Wars, Kontakt, Dune, Miasto zaginionych dzieci, kilka produkcji Spielberga i Kubricka. Poza tym kręci mnie japońskie anime, niemal pod każdą postacią. Half-Life. Mam wrażenie, że ta gra żyje poza komputerami. Wryła mi się w głowę, bez zawahania – mój nr 1. Poza tym otarłem się o kilka gier w trybie multi/on-line…
Chciałbym dorzucić swoje trzy grosze do przemysłu rozrywkowego, wcisnąć coś od siebie, potrząsnąć branżą w Polsce. Oczywiste jest, że marzy mi się udział w projekcie ścinającym z kolan świat i najchętniej w dużym stopniu samodzielne wykreowanie tego, nad czym pracuję — fragment wywiadu dla PC WORLD.
Michał Lisowski — artysta koncepcyjny i ilustrator. Od kilku lat współtworzy projekty reklamowe, filmy fabularne i animacje oraz gry video. Wśród długiej listy klientów znajdują się m.in. Platige Image, Ars Thanea, Axis Animation, La Chose, McCann Eriksson, Orka Film, Chimney Pot, Studio Filmowe Kadr, 3D Total, Privateer Press. Wśród najciekawszych projektów przy jakich pracował znajduje się seria animacji dla gry Halo 4, liczne ilustracje dla Ubisoft, Disney, Discovery Channel oraz prace koncepcyjne i kolorskrypty dla MTV, Warner Bros. czy rodzime produkcje filmowe – Sala Samobójców Jana Komasy czy Kołysanka Juliusza Machulskiego. Na swym koncie posiada wielokrotne publikacje w serii książek Ballistic Publising oraz 3D Total. Wsród osiągnięć konkursowych znajdują się zwycięstwo w kategorii „Best Digital Painting” w konkursie portalu CGSociety „Secret Agent” oraz Grand Prix w XVI serii bitwy 2D portalu Max3d.pl „Kryzys”. Pomimo dużej ilości projektów komercyjnych w jakich bierze udział stara się tworzyć niezależne projekty i ilustracje tworzące balans artystyczny dla pracy komercyjnej.
Więcej: Portfolio
Jestem fanem…wielki szacun
Może nie tak dobre jak sex ale geniealne ))