KRZYSZTOF IWIN „Bankiet”, 250 x 140 cm, olej na płótnie — na sprzedaż
Jesteśmy w pustym pokoju pogrążonym w mroku. Nagle ktoś zapala światło i naszym oczom ukazują się surrealistyczne postacie, przeżywające ludzkie dramaty. Wyglądają jak kukiełki, albo szmaciane królewicze i nigdy nie wyzwolili się ze smutku dzieciństwa. Krzysztof Iwin to artysta obdarzony wspaniałą wyobraźnią i nieskazitelnym malarskim warsztatem. Dlatego jego prace są ucztą dla oczu. Te obrazy tylko z pozoru są niepokojące — tak naprawdę są wyrazem poszukiwaniem ciepła, bliskości.

Od kiedy fenomenolodzy nauczyli mnie, że świat postrzegam przez objawiające się fenomeny świata, poprzez błyski podobne to tych, które wyzwalam pocierając zapałką o brzeg pudełka, zawsze ciekaw jestem emocji, jakie wyzwoli we mnie każde nowe spotkanie z obrazem. I tak, gdy wchodziłem do pracowni ASP, by po raz pierwszy zobaczyć prace Krzysztofa Iwina, najpierw dotarł do mnie obraz nagromadzenia płócien, ram i sztalug. Wewnątrz niego dostrzegłem spokojną postać autora. Po krótkim przywitaniu spojrzałem na obrazy — jeden, drugi, trzeci. Znasz to uczucie — twój mózg, twoja świadomość, w końcu język, którym mówisz, przeszukuje znane emocje, terminy i słowa, aby określić to, co w takim momencie do nas dociera. Moje ciało i myśl zatrzymały się na słowie smutek. Tak — widzę obrazy, w których zawarty jest smutek. Jakby niewerbalna, obrazowa, definicja smutku.
To uczucie ma w sobie zatrzymanie, spokój i ciszę — ma precyzję wyzwalającą jakąś dziwną nadwrażliwość na ból duszy. Ma nierealność, albo lepiej — deformację realności, która w krótkich chwilach zdystansowania, wyzwala poczucie poetyki zewnętrznego świata. Będąc przez chwilę wewnątrz smutku obrazów Iwina, zaczynam zdawać sobie sprawę, jak precyzyjne musi być malarstwo, by ów „zapałczany błysk” fenomenu malarstwa, nie zgasł w momencie banału, malarskiej niedoróbki, technicznej niedoskonałości.
Za to chwalę pracę Krzysztofa Iwina. Za to, że wyzwolona jego malarstwem emocja trwa, że obrazy potrafią te emocje utrzymać. Jest w tym malarstwie staranność i uwaga, jakiej potrzeba by utrzymać „ogień po rozbłyśnięciu zapałki”. Na tę długą chwilę materia obrazów Iwina wycofuje się, staje się przeźroczysta — i możemy zacząć czuć — dr arch. Jacek Dominiczak (fragment recenzji pracy dyplomowej).
Krzysztof Iwin — ostatnie najważniejsze nagrody i wystawy:
2017 — Malarstwo. PROM Kultury. Warszawa.
2016 — Malarstwo. Galeria Glaza Expo Design. Gdańsk
2015 — Die Kunst der Vielfalt 2. Mirower Schloss. Mirow. Niemcy
Czytaj więcej…
Tytuł obrazu: Bankiet
Wymiary: 250 x 140 cm
Rok powstania: 2012
Technika malarska: olej na płycie
Rama: brak
Certyfikat autentyczności: tak
Lokalizacja obrazu: Gdańsk
Cena: 27,500 zł
Wysyłka: darmowa
Inny obraz Krzysztofa Iwina na sprzedaż:
Tytuł obrazu: Podwórko
Wymiary: 60 x 80 cm
Rok powstania: 2022
Technika malarska: olej na płycie
Rama: brak
Certyfikat autentyczności: tak
Lokalizacja obrazu: Gdańsk
Cena: 16,500 PLN
Wysyłka: darmowa
Jeżeli jesteś zainteresowany zakupem obrazów Krzysztof Iwina na korzystnych warunkach, to prosimy o przesłanie wiadomości formularzem, która zostanie przekazana artyście.
Dziękujemy za zainteresowanie.
© EMORALNI 2013-2022 ALL RIGHTS RESERVED
Krzysztof Iwin — absolwent gdańskiej ASP. Studiował w II Pracowni Malarstwa prof. Macieja Świeszewskiego. Pracę dyplomową z malarstwa i rysunku obronił 15.01.2003 r. wyróżnieniem. Zajmuje się malarstwem, rysunkiem i grafiką od kilkunastu lat. Prace Krzysztofa Iwina gromadzą kolekcjonerzy w kraju i za granicą. Pracę dyplomową z malarstwa i rysunku obronił w 2003 r. wyróżnieniem. Zajmuje się malarstwem i rysunkiem od ponad 25 lat. Prace Krzysztofa Iwina gromadzą kolekcjonerzy w kraju i za granicą.
Kaprysy to najlepszy obraz Iwina, wg mnie
Bałabym sie powiesić ten obraz na ścianie, w pokoju mojego dziecka.